product 1
  • ANASAYFA(current)
  • AVUKATLIK
  • DANIŞMANLIK
  • AVUKATA SOR
  • MAKALELER
  • KURUMSAL
  • İLETİŞİM
Büyükşehir Mh. Cumhuriyet Cd. No:1 Ekinoks RezidansE-2 Blk K.8 D.50 Beylikdüzü / İSTANBUL
0 (212) 872 44 24info@bayar.av.tr
product 1
  • ANASAYFA(current)
  • AVUKATLIK
  • DANIŞMANLIK
  • AVUKATA SOR
  • MAKALELER
  • KURUMSAL
  • İLETİŞİM
Uluslararası Koruma Başvurusunda Hızlandırılmış Değerlendirme
Av.Hüseyin bayar Yazar : Av.Hüseyin Bayar Yayınlanma Tarihi : 18.12.2020Paylaş:

Hızlandırılmış Değerlendirme

Hızlandırılmış değerlendirme, gerçek başvuruların diğerlerinden ayıklanması ve tutarlı bulunmayanların değerlendirme dışında tutulması işlemidir. Kulağa hoş gelse de esasında uluslararası koruma terminolojisinde bu kelimelerin duyulması işlerin ters gittiği olarak anlaşılmalıdır. 

Hızlandırılmış değerlendirmeye alınan başvurular reddi kuvvetle muhtemel olanlardır. Öncelikle şu reddedeceklerimizi bir aradan çıkaralım mantığı ile hareket edilmektedir. Özetle sizi hızlandırılmış değerlendirmeye aldık lafını duyduğunuzda tedbir almaya bakın.

Hızlandırılmış değerlendirmeyi zorunlu kılan unsurlar şunlardır: 

  • Başvuru sırasında yabancının ileri sürdüğü gerekçelerde uluslararası korumayı gerekli kılacak koşulların varlığına ve buna ilişkin konulara hiç değinilmemesi, talebin uluslararası koruma olmadığını düşündüreceğinden, bu gibi talepler hızlandırılmış usulle bir an önce sonuçlandırılır. Demek isteniyor ki ne maksatla müracaat edildi ise ona uygun belgeler de olmalıdır. Memleketime iade edilirsem başıma türlü çeşit kötülük gelecek diye başvurup devamında hiç bu kötülüklerden bahsedilmemesi halinde idare başvurunuzu ciddiye almayacaktır.
  • Görevlileri sahte belge ya da yanıltıcı bilgi ve belge kullanarak meşgul edilmesi durumunda da söz konusu başvurular hızlandırılmış değerlendirmeye tabi tutulur. Türkiye Cumhuriyeti, göç konusunda tüm kabullerinde belgelerin gerçek olmasına hassasiyet göstermektedir. Sakın ola ki sahte evraklarla başvuru yapın. Sahte belgeler başlangıçta işinizi kolaylaştırır gibi gözükse de ilerleyen zamanda derdinizi kimseye anlatamaz duruma düşürür.
  • Sınır dışı edilmek üzere idari gözetim altına alınmış yabancıların uluslararası koruma başvuruları da hızlandırılmış değerlendirmeye alınır. Geri gönderme merkezlerine giden kişiler kurtuluş yolu olarak uluslararası korumaya başvurmaktadır. İdare bu tip başvuruları yabancının kendini kurtarmak için yaptığını ve gerçek olmadığını düşündüğünden hızlandırılmış değerlendirmeye tabi tutar. Geri gönderme merkezlerine gidenler öncelikle sınır dışı kararının iptali için dava açıp süreç içerisinde evraklarını hazırlayarak uluslararası korumaya başvursalar daha doğru hareket etmiş olacaklardır. Sınır dışı kararı ve idari gözetim kararları hakkında da makalelerimizin okunması gerekir.
  • Kamu düzeni veya kamu güvenliği açısından risk oluşturan kişilerin uluslararası koruma başvuruları da hızlı değerlendirme kapsamında değerlendirilir. Bu değerlendirme Türkiye Cumhuriyeti makamları için tüm başvurularda göz önünde tutulur. Kamu düzeni veya kamu güvenliği açısından risk oluşturan yabancılar hakkında ivedilikle sınır dışı işlemi yapılmaktadır.
  • Uluslararası koruma başvurusu geri çekilmiş sayılanların tekrar yaptığı başvurular hızlandırılmış değerlendirmeye tabi tutulur.
  • Başvurusu hızlandırılmış değerlendirilmeye alınan kişiye başvuru tarihinden itibaren en geç üç iş günü içerisinde mülakat için gün verilir. Mülakatın ardından en geç beş gün içinde de başvuru sonuçlandırılır.
  • Hızlandırılmış değerlendirme sonucunda verilmiş kararlara karşı idare mahkemesi nezdinde dava açma süresi on beş gündür. Mahkeme yapılan başvuruları on beş gün içerisinde ve kesin olarak karara bağlar.

Özetle hızlandırılmış değerlendirilme kapsamına alınan yabancılar için her şey çok hızlı ilerler. Hızlıca mülakata alınan yabancılar için yine hızlıca ki büyük ihtimalle ret kararı olacaktır karar verilir. Bu kararlara karşı idare mahkemesinde dava açma süresi ise yalnızca on beş gündür. Dava açma süresi de kaçırılır ise artık sınır dışı işlemi kesinleşmiş olacaktır. Tabi bu kesinleşen kararlara karşı Anayasa Mahkemesi nezdinde ya da Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi nezdinde itiraz imkanı da mevcuttur. 

[Kod-Baslik]
[Kod-Baslik]
0 (212) 872 44 24
0 (552) 635 79 12
info@bayar.av.tr
Büyükşehir Mh. Cumhuriyet Cd. No:1 Ekinoks Rezidans E-2 Blok Kat:8 D:50 Beylikdüzü / İSTANBUL

ETİKETLER

FAALİYET ALANLARI

Avukat Tutma, Avukata Vekalet ve Dava Süreçleri Hakkında Bilmeniz Gerekenler

HUKUK

Avukatlık Hizmetleri olarak Faaliyet Sunduğumuz Hukuk Alanları

DANIŞMANLIK

Danışmanlık Hizmetleri olarak Faaliyet Sunduğumuz Alanlar Hakkında

SIKÇA SORULANLAR

Avukat Tutma, Avukata Vekalet ve Dava Süreçleri Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Bayar Hukuk Bürosu © Copyright 2021 | Tüm Hakları Saklıdır. Yasal Uyarı: Bu site Türkiye Barolar Birliği'nin Meslek Kurallarına ve Reklam Yasağı Kurallarına tabidir. Sitenin kendisi, logosu ve içeriği, reklam iş geliştirme ve benzeri amaçlar ile kullanılamaz. Bu web sitesine link yaratmak yasaktır. Web sitemizde yer alan bilgiler hukuki mütalaa veya tavsiye değildir.

Brunsia
ARA
SORU SOR
    [Kod-Menu-List]
  • [Kod-Menu-0-Adi]
      [Kod-Menu-0-Alt]
  • [Kod-Menu-1-Adi]
      [Kod-Menu-1-Alt]
  • [Kod-Menu-2-Adi]
  • \
  • [Kod-Adi]