product 1
  • ANASAYFA(current)
  • AVUKATLIK
  • DANIŞMANLIK
  • AVUKATA SOR
  • MAKALELER
  • KURUMSAL
  • İLETİŞİM
Büyükşehir Mh. Cumhuriyet Cd. No:1 Ekinoks RezidansE-2 Blk K.8 D.50 Beylikdüzü / İSTANBUL
0 (212) 872 44 24info@bayar.av.tr
product 1
  • ANASAYFA(current)
  • AVUKATLIK
  • DANIŞMANLIK
  • AVUKATA SOR
  • MAKALELER
  • KURUMSAL
  • İLETİŞİM
Elektronik Haberleşmede Saklanacak Veri Kategorileri

Elektronik Haberleşmede Saklanacak Veri Kategorileri

Elektronik haberleşme sektöründe kişisel verilerin işlenmesi, saklanması ve gizliliğinin korunması için elektronik haberleşme sektöründe faaliyet gösteren işletmecilerin uyacakları usul ve esaslar Elektronik Haberleşme Sektöründe Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Gizliliğinin Korunması Hakkında Yönetmelik ile düzenlenmiştir. 

Kişisel Verilerin Korunması Kanununa uyumluluk için çıkarılmış yönetmeliğin dayanağı ise Elektronik Haberleşme Kanununun 4, 6, 12 ve 51.maddeleridir. 

  • Bilgi güvenliği ve haberleşme gizliliğinin gözetilmesi, 
  • Abone, kullanıcı, tüketici ve son kullanıcıların hakları ile kişisel bilgilerin işlenmesi ve gizliliğinin korunmasına ilişkin gerekli düzenlemeleri ve denetlemeleri yapmak, 
  • Kişisel veri ve gizliliğin korunması gibi temel dayanak noktaları dikkate alınarak Yönetmelik hazırlanmıştır.

Haberleşmenin takibi ve kaynağının tanımlanması için saklanması öngörülen veri kategorileri:

  • Sabit ve mobil telefon hizmetleriyle ilgili olarak; gerçekleşmeyen aramalar da dâhil olmak üzere haberleşmenin başlatıldığı hatta ait telefon numarası, abonenin adı ve adresi, hattın hangi tarihte hangi aboneye tahsis edildiğine ait bilgi. 
  • İnternet ortamına erişim, elektronik posta ve internet telefonu ile ilgili olarak; tahsis edilmiş kullanıcı kimliği ve/veya telefon numarası, haberleşmenin gerçekleştiği andaki internet protokol adresi, abonenin/kullanıcının adı ve adresi.

Haberleşmenin sonlandırılacağı noktayı belirlemek için saklanması öngörülen veri kategorileri: 

  • Sabit ve mobil telefon hizmetleriyle ilgili olarak; haberleşmenin sonlandırıldığı/sonlandırılacağı numara veya numaralar, çağrı iletme ve çağrı transferi gibi ek hizmetlerin olması durumunda çağrının yönlendirildiği numara veya numaralar, abonelerin adı ve adresi. 
  • Elektronik posta ve internet telefonu ile ilgili olarak; elektronik posta alıcılarına ait kullanıcı kimliği, internet telefonu ile aranan alıcılara ait kullanıcı kimliği veya telefon numarası, internet telefonu veya elektronik posta alıcılarının adı ve adresi. 

Haberleşmenin tarihi, zamanı ve süresini belirlemek için saklanması öngörülen veri kategorileri: 

  • Sabit ve mobil telefon hizmetleriyle ilgili olarak; haberleşmenin başlangıç ile bitiş tarih ve zamanı. 
  • İnternet erişimi, elektronik posta ve internet telefonu ile ilgili olarak; internet erişimi ile ilgili oturum açma, kapatma tarihi ve zamanı, tahsis edilen dinamik veya statik internet protokol adresi, NAT kullanılan şebekelerde internet protokol adresi yanında port bilgisi, abone/kullanıcı kimliği, elektronik posta veya internet telefonu ile ilgili oturum açma ile kapatma tarihi ve zamanı. 

Haberleşmenin türünü tanımlamak için saklanması öngörülen veri kategorileri: 

  • Sabit ve mobil telefon hizmetleriyle ilgili olarak; kullanılan elektronik haberleşme hizmeti. 
  • Elektronik posta ve internet telefonu ile ilgili olarak; kullanılan internet hizmeti. 

Kullanıcıların haberleşme cihazlarını veya bunların ekipmanlarını tanımlamak için saklanması öngörülen veri kategorileri: 

  • Sabit telefon hizmetiyle ilgili olarak; haberleşmenin başlatıldığı ve sonlandırıldığı telefon numaraları. 
  • Mobil telefon hizmetiyle ilgili olarak; haberleşmenin başlatıldığı ve sonlandırıldığı telefon numaraları, haberleşmenin başlatıldığı ve/veya sonlandırıldığı tarafa ait IMSI ve IMEI numaraları; abone kaydı olmayan arama kartlı hizmetlerin olması durumunda hizmetin aktif hale getirildiği tarih ve zaman ile hizmetin aktif hale getirildiği hücre kimliği. 
  • İnternet ortamına erişim, elektronik posta ve internet telefonu ile ilgili olarak; çevirmeli ağ erişimi için arayan telefon numarası, sayısal abone hattı numarası ya da haberleşmenin kaynaklandığı diğer nokta. 
  • Elektronik Haberleşme Kanununun öngördüğü hallerde mobil haberleşme cihazının konumunu tespit etmek için; haberleşmenin başladığı hücre kimliği, haberleşme verilerinin saklandığı sürede hücre kimlikleri ile ilgili olarak hücrelerin coğrafi konumlarını tanımlayan veri, hücre adresi ve hücre kimliğinin o adrese atanma ve kaldırılma tarihleri. 

Bu Yönetmelik kapsamında, elektronik posta ve internet telefonu ile ilgili olarak verilerin saklanmasına ilişkin getirilen yükümlülükler, sadece işletmecilerin kendilerinin sundukları hizmetler ile sınırlıdır.

Yönetmelikte Kullanılmış Terimlerin Tanımları

Abone: Bir işletmeci ile elektronik haberleşme hizmetinin sunumuna yönelik olarak yapılan bir sözleşmeye taraf olan gerçek ya da tüzel kişiyi, ifade eder. 

Anonim hale getirme: Kişisel verilerin, belirli veya kimliği belirlenebilir bir gerçek ya da tüzel kişiyle ilişkilendirilemeyecek veya kaynağı belirlenemeyecek hale getirilmesini, ifade eder. 

Gerçekleşmeyen arama: Başarılı bir şekilde bağlantı kurulmasına rağmen haberleşmenin gerçekleşmemesini, ifade eder.

Hücre kimliği: Mobil telefon çağrısının başladığı ya da sona erdiği hücrenin kimliğini, ifade eder. 

IMEI: Uluslararası mobil cihaz kimliğini, ifade eder. 

IMSI: Uluslararası mobil abone kimliğini, ifade eder. 

İşlem kaydı: Kişisel verilere erişen kişiler tarafından yapılan işlemin ileriki bir tarihte tanımlanabilmesini teminen asgari olarak işlem, işlemin detayı, işlemi yapan kişi, işlemin yapıldığı tarih ve zaman ile işlemi yapan kişinin bağlandığı nokta bilgilerini içeren elektronik kayıtları, ifade eder. 

İşletmeci: Yetkilendirme çerçevesinde elektronik haberleşme hizmeti sunan ve/veya elektronik haberleşme şebekesi sağlayan ve alt yapısını işleten şirketi, ifade eder.Kişisel veri: Belirli veya kimliği belirlenebilir gerçek ve tüzel kişilere ilişkin bütün bilgileri, ifade eder. 

Kişisel veri ihlali: İstem dışı, yetki dışı ya da yasa dışı olarak; kişisel verilerin tahrip edilmesine, kaybolmasına, iletilmesine, değiştirilmesine, depolanmasına veya başka bir ortama kaydedilmesine, işlenmesine, ifşa edilmesine ve söz konusu verilere erişilmesine neden olan güvenlik ihlalini, ifade eder. 

Kişisel verilerin işlenmesi: Kişisel verilerin otomatik olan veya olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, değiştirilmesi, silinmesi veya yok edilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması veya başka bir şekilde elde edilebilir hale getirilmesi, üçüncü kişilere aktarılması, kullanılmasının sınırlanması amacıyla işaretlenmesi, tasniflenmesi veya kullanılmasının engellenmesi gibi bu veriler üzerinde gerçekleştirilen işlem ya da işlemler bütününü, ifade eder.

Konum verisi: Kamuya açık elektronik haberleşme hizmeti kullanıcısına ait bir cihazın coğrafi konumunu belirleyen ve elektronik haberleşme şebekesinde veya elektronik haberleşme hizmeti aracılığıyla işlenen belirli veriyi, ifade eder.

Kullanıcı: Aboneliği olup olmamasına bakılmaksızın elektronik haberleşme hizmetlerinden yararlanan gerçek veya tüzel kişiyi, ifade eder. 

Kullanıcı kimliği: İnternet erişim hizmetlerine ya da internet haberleşme hizmetlerine abonelik ya da kayıt esnasında tahsis edilen tek ve kişiye özel tanımlamayı, ifade eder. 

NAT: Şebekede taşınan IP paketlerindeki IP adres bilgisi yanında port bilgileri de kullanılarak aynı IP’lerin birden çok abone tarafından kullanılmasını sağlayan teknolojiyi, ifade eder. 

Rıza: İlgili kişinin kendisine ait kişisel verisinin işlenmesine yönelik, verinin işlenme amaç ve kapsamı dâhilinde, verinin işlenmesi öncesinde özgür iradesiyle verdiği ispatlanabilir kabul beyanını, ifade eder. 

Trafik verisi: Bir elektronik haberleşme şebekesinde haberleşmenin iletimi veya faturalama amacıyla işlenen her türlü veriyi, ifade eder. 

Veri: Abone ya da kullanıcıyı teşhis etmek için yararlanılan trafik verisi, konum verisi ya da ilgili diğer bilgileri, ifade eder.

İşletmecilerin Veri Saklama Süreleri

Elektronik haberleşmede saklanacak veri kategorileri, haberleşmenin yapıldığı tarihten itibaren bir yıl, gerçekleşmeyen aramalara ilişkin kayıtlar ise üç ay süre ile saklanır. 

Soruşturma, inceleme, denetleme veya uzlaşmazlığa konu olan kişisel veriler, ilgili süreç tamamlanıncaya kadar saklanır.

Kişisel verilere ve ilişkili diğer sistemlere yapılan erişimlere ilişkin işlem kayıtları dört yıl süre ile saklanır. 

Bayar Hukuk Bürosu kurucusu Avukat Hüseyin BAYAR, Elektronik Haberleşme Sektöründe Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Gizliliğinin Korunması Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde elektronik haberleşmede saklanacak veri kategorileri ve saklanma süreleri hakkında kaleme almıştır.

0 (212) 872 44 24
0 (552) 635 79 12
info@bayar.av.tr
Büyükşehir Mh. Cumhuriyet Cd. No:1 Ekinoks Rezidans E-2 Blok Kat:8 D:50 Beylikdüzü / İSTANBUL

AVUKATLIK HİZMETLERİMİZ

  • Aile Hukuku
  • Ceza Hukuku
  • Fikri ve Sinai Haklar Hukuku
  • İş Hukuku
  • Ticaret ve Şirketler Hukuku
  • Gayrimenkul ve İnşaat Hukuku
  • İdare Hukuku
  • Sigorta Ve Taşıma Hukuku
  • İcra ve İflas Hukuku
  • Tazminat Hukuku
  • Bankacılık ve Finans Hukuku

FAALİYET ALANLARI

Avukat Tutma, Avukata Vekalet ve Dava Süreçleri Hakkında Bilmeniz Gerekenler

HUKUK

Avukatlık Hizmetleri olarak Faaliyet Sunduğumuz Hukuk Alanları

DANIŞMANLIK

Danışmanlık Hizmetleri olarak Faaliyet Sunduğumuz Alanlar Hakkında

SIKÇA SORULANLAR

Avukat Tutma, Avukata Vekalet ve Dava Süreçleri Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Bayar Hukuk Bürosu © Copyright 2021 | Tüm Hakları Saklıdır. Yasal Uyarı: Bu site Türkiye Barolar Birliği'nin Meslek Kurallarına ve Reklam Yasağı Kurallarına tabidir. Sitenin kendisi, logosu ve içeriği, reklam iş geliştirme ve benzeri amaçlar ile kullanılamaz. Bu web sitesine link yaratmak yasaktır. Web sitemizde yer alan bilgiler hukuki mütalaa veya tavsiye değildir.

Brunsia
ARA
SORU SOR
    [Kod-Menu-List]
  • [Kod-Menu-0-Adi]
      [Kod-Menu-0-Alt]
  • [Kod-Menu-1-Adi]
      [Kod-Menu-1-Alt]
  • [Kod-Menu-2-Adi]
  • \
  • [Kod-Adi]